Новини
Зміна до правил Інкотермс

Інкотермс - це 11 міжнародних правил, що застосовуються в міжнародній торгівлі. Вони визначають права і обов'язки сторін за договором купівлі-продажу, в частині доставки товару від продавця до покупця. Детальніше з правилами Інкотерс 2010 та з розшифруванням всіх термінів можна ознайомится тут: https://srl.com.ua/ua/incoterms/

Нові правила Інкотермс 2020

Зміни до правил інкотермс стануть чинними 1 січня 2020 року. Їх розробили в Міжнародній торговій палаті (МТП) комітетом експертів зі Сполучених Штатів Америки, Великобританії, Франції, Туреччини, Німеччини. Також до комітету вперше ввійшли представники Китаю та Австралії. Метою змін стало спрощення наявних правил.

Основні відмінності Інкотермс 2020 від Інкотермс 2010

Очікувалося, що в нових правилах Інкотермс 2020 будуть усунені терміни EXW, FAS і DDP і введуть нові умови поставки CNI, DTP і DPP. Однак, 2020 не зазнав істотних змін. Жоден термін не вилучений і жоден термін не додано. Було змінено лише назву однієї умови поставок.

Термін DAT перейменований в умови поставки DPU

Базис поставки DAT (Delivered at Terminal / Доставка на терміналі) перейменований в умови поставки DPU Інкотермс 2020 (Delivered Named Place Unloaded / Доставка на місце вивантаження).

Ця зміна була зумовлена двома причинами:

1.Виникла плутанина щодо відмінностей між терміном DAT Інкотермс 2010 (Доставка на терміналі) і терміном DAP Інкотермс 2010 (Доставка в місце призначення). Ключова відмінність між цими умовами полягає в тому, що відповідно до правила DAT доставка здійснюється після того, як товари були вивантажені з транспортного засобу і надані покупцеві в зазначеному терміналі. А в рамках умови DAP доставка здійснюється до вивантаження товарів - коли вони надані покупцеві на прибулому транспортному засобі готові до розвантаження.

2.Забезпечити більшу гнучкість у визначенні місця доставки товару. Тепер продавцю і покупцю можна узгодити будь-яке місце для доставки товару, а не тільки в конкретному терміналі. Умови поставки DPU Інкотермс 2020 і DAT Інкотермс 2010 в іншому ідентичні за змістом. Правило DPU Інкотермс 2020 є єдиним терміном, який доручає продавцю розвантаження товару.

Зміни в умовах поставки FCA

Умова поставки FCA Інкотермс 2010 (Free Carrier / Франко перевізник) є найбільш поширеним правилом Інкотермс. Це правило є універсальним і дозволяє відвантажувати товари в різних місцях (наприклад: за адресою, на терміналі, в порту, аеропорту і т.д.), які розташовані в країні покупця.

Базис поставки FCA Інкотермс 2020 змінений і передбачає два можливих місця відвантаження продавцем товару:

1.Місце, яке належить продавцю (наприклад: його склад, фабрика, магазин). Для продавця доставка вважається завершеною, коли товар фізично завантажений на транспортний засіб, що вказаний покупцем.

2.Доставка здійснюється до зазначеного в договорі місця, яке не належить продавцю (наприклад: морський порт, термінал). У цій ситуації вважається, що вивантаження було здійснено після відвантаження товару на транспортний засіб перевізника, що оплачений продавцем. Слід зазначити, що вивантаження товару з транспортного засобу не є обов'язком продавця.

Зміна рівня страхового покриття для терміна CIP

Умови поставки CIF Інкотермс 2020 (Cost Insurance and Freight / Вартість, страхування і фрахт) і умови поставки CIP Інкотермс 2020 (Carriage and Insurance Paid to / Перевезення і страхування оплачені до), є двома правилами Інкотермс, які зобов'язують продавця придбати страховку на користь покупця для експорту товарів. І за умовами Інкотермс 2010 продавець повинен був застрахувати товар на мінімальну суму.

Для умов поставки CIP відповідно до умов Інкотермс 2020 року, продавець зобов'язаний застрахувати товар від всіх ризиків з максимальним страховим покриттям і страховою сумою не менше 110% від вартості товару. Сторони також можуть погодити в контракті більш низький рівень страхового покриття.

Митне оформлення: експорт, транзит та імпорт

У міжнародних правилах Incoterms 2020 більш точно пояснюється, яка сторона, продавець чи покупець, несе відповідальність за виконання митного оформлення та митних формальностей на кордоні, приймаючи на себе витрати і ризики. І випуск товарів, які в дорозі, включений вперше. Що стосується останнього, то використовується правило, згідно з яким відповідальність покладається на того, хто приймає на себе ризик перевезення до місця доставки. Тому якщо ризик перевезення передається в країні походження (країні продавця), відповідальність за митне оформлення транзиту приймає покупець; і навпаки якщо ризик переходить в пункті призначення (країна покупця), відповідальність несе продавець.

Інкотермс 2020 - це остання версія правил, яка, як очікується, буде діяти протягом десятиліття, до 2030 року. Наступний перегляд правил Інкотермс буде в 2029 році. Наразі можна очікувати лише на технологічні поправки, пов'язані з цифровою торгівлею, і все більш широке використання контрактів з пунктами про інтелектуальну власність, яка все ще відсутня в Інкотермс 2020.

Інші новини
Фрахтові ставки сягнули рекордних рівнів
Ставки фрахту на контейнерному ринку показали бе...
Великі контейнерні перевізники скасували суднозаходи в порт Роттердам
Великі контейнерні перевізники, які входять до о...
У Туреччині побудували новий порт у Чорному морі
За планами турецької влади, порт Філіос стане осн...
Показать еще